consulting-2204248_960_720

Mart 2017 Gelişmeleri: BDDK’dan kredi kartlarının e-ticarete kapatılması kararı, AB’den tüketicilerin korunması kararı

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BBDK) 16 Şubat 2017 tarih ve 7052 sayılı kararı ile Türkiye’de faaliyet gösteren tüm bankalardaki kart hamilleri, aksi yönde açık talebinde bulunmadığı sürece, bireysel banka kartı ve kredi kartları yurtiçindeki ve yurtdışındaki tüm elektronik ticaret işlemlerine kapatılıyor. 16 Ağustos 2017 tarihine kadar ilgili bankaların gerekli onayı müşterilerinden almış olması gerekiyor. […]

avukat-teknoloji

Şirketlerin Adli Bilgi Taleplerine Yaklaşımı

E-ticaret sitesi üzerinden dolandırıcılık eylemine maruz kalanların veya site sahibinin böyle bir durumu tespit etmesi halinde, emniyet veya savcılığa başvurulabilir. Bu faaliyetler dolandırıcılık, sahte veya başkasına ait kredi kartının kullanımı, sahte ürün satışı gibi faaliyetler olabilir. Hatta site üzerinden kullanıcılar veya pazaryeri modelinde satıcı- alıcı arasında çeşitli hukuka aykırı içerikler paylaşılmış olabilir. Ücreti ödenmiş bir […]

bot

E-Ticaret Sitelerinde Chatbotların Hukuki Durumu

E- ticaret sitelerinin de son yıllarda vazgeçilmezi olan chatbotlar, artık pek çok site ve uygulama tarafından yaygın olarak kullanılmakta. Peki kim bu chatbotlar, neredeler, arka planda kim var? Chatbot aslında bir yazılım. Genelde sağ alt köşede veya uygulama içerisinde ilgili bölümde karşınıza çıkan konuşma balonu, sohbet ekranı da diyebiliriz. Chatbotlar, konuşarak veya yazılı olarak da […]

mart17

Şubat 2017 Gelişmeleri: Sosyal Medyaya Polis Erişimi, Netflix’e lokasyon özgürlüğü, Yahoo hack olayı 

Netflix’in coğrafi lokasyona bağlı içerik sınırlaması son buluyor. Şimdilik AB için diyebiliriz. Henüz Türkiye gibi AB dışındaki ülkeler bakımından düzenleme bunu kapsıyor mu belirsiz ancak yeni düzenlemeye göre, yasalar artık IP ile kimlik ve adres tanımlanmasını engelliyor, böylece AB sınırları içinde dolaşmakta olan bir kullanıcı, lokasyon kısıtlaması olmadan içeriklere her yerden ulaşılabilecek. Örneğin AB içinde […]

7266508348_b88059de10_b

Kişisel Veriler Kanunu nedir?

Kişisel Veriler Kanunu 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 7.4.2016 tarihli 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak, bir kısmı yayın tarihinde, bir kısmı ise 7 Ekim 2016’da yürürlüğe girmiştir. Kanun Gereği, Kişisel Verileri Koruma Kurulu oluşturulmuş ve Kurul üyeleri henüz geçen ay yemin ederek göreve başlamışlardır. Şimdilerde Kurul’dan kanunun nasıl uygulanacağına ilişkin yönetmelikler hazırlanması beklenmektedir. Kanunla […]

subat17

Ocak 2017 Gelişmeleri: Yeni Sınai Mülkiyet Kanunu, Kişisel Verileri Koruma Kurulu, AİHM’den internete erişim hakkı kararı

Kişisel verilerin korunması kanunu daha önce de bahsettiğimiz üzere 7 Nisan 2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanmıştı ve 7 Ekim tarihinde yürürlüğe girmişti. Ancak Kanunun getirdiği düzenlemelerden biri de Kişisel Verileri Koruma Kurulu idi, bu kurul 12 Ocak 2017 tarihi itibari ile Yargıtay’da yemin ederek göreve başladı. Kanunen görevleri ise, temel hak ve özgürlüklere uygun şekilde […]

tüketici şubat 2017

2017 Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Sınırı ve E-devlet

Ayıplı mal veya hizmet, haksız alınan ücret iadesi, cayma hakkının kullandırılmaması gibi sebepler ile, tüketicilerin mağdur olduğu haller, ilgili firma ile çözüme kavuşturulamadığında, tüketiciler, tüketici hakem heyetine başvurabilir. Tüketici ile ilgili işlemler ve onlara yönelik tüm uygulamalar ve bu süreçlerde yaşanan uyuşmazlıkların çözümlenebilmesi amacıyla 6502 sayılı ‘Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ gereği ve ‘Tüketici Hakem Heyetleri […]

pexels-photo-190363

Chatbot’lar: Pazarlamanın Yeni Yolu

Facebook Messenger’ın firmalara ve geliştiricilere chatbot altyapısı vereceğini ilan etmesinden sonra, chatbot’ların ikinci dönemi başlamış oldu. Bot denilen ve kendisine verilen görevleri otomatik olarak yapan yazılımlar, hayatın bir çok alanında zaten uzun yıllardır kullanılıyordu. Bot yazılımlar ile otomatik veri toplama, veri yazma, veri analiz etme gibi bir çok görevler yapılabiliyor. En ünlülerden birisi de Google’un […]

ocak17

2016 yılında Bilişim Hukuku Alanında Gelişmeler

Global anlamda ve ülkemiz için zor bir yılı geride bıraktık, geriye dönüp baktığımızda bilişim hukuku alanında hem firmaları hem kullanıcıları yakından ilgilendiren pek çok olay yaşadık, yeni düzenlemelere tabi olduk diyebiliriz.  Bunlara kısaca değinecek olursak; Kişisel veriler kanunu yayınlandı. Bu yasa ile kişisel verilerin elde edilmesi, yöntemleri, işlenmesi, saklanması, depolanması ve yurtdışına aktarılması, üçüncü kişilerle […]

hakkimizda

İnternet ve Sonrası: Biz bu hale nasıl geldik?

90’lı yılların ortasında mutlu ve umutlu bir azınlık vardı. İnternetin hızı düşüktü, bağlantı pahalıydı, kullanıcı sayısı sınırlıydı ama geleceğe yönelik umutları çok fazlaydı. Neden olmasın ki? Nasıl olsa internet teknolojsi, günün birinde ucuzlayacak, hızlanacak ve dünya nüfusunun en az dörtte üçüne ulaşacaktı. Nitekim öyle de oldu, 2017’ye henüz yeni girmişken istatistiklere baktığımızda, bundan 25 yıl […]